Головним нормативно-правовим актом, що регулює питання створення та функціонування держустанов, є Господарський Кодекс. Норми даного законодавчого акту, говорять про те, що така установа має бути створено лише спеціалізованим органом державної влади, його розпорядчим актом, а функціонувати така установа має на базі відокремленої частини власності держави.
Такі підприємства (унітарні) можуть створюватися в формі комерційних, або ж казенних. Вони не можуть підлягати приватизації, однак комерційні державні установи, у виняткових випадках може перетворитися в Державне акціонерне товариство.
Виділимо основні особливості комерційних державних установ:
- Вони здійснюють підприємницьку діяльність з метою отримання вигоди;
- Утворити статутний фонд такого підприємства повинен уповноважений орган влади. Законом встановлюються вимоги до розміру такого фонду;
- Держава, і орган, що здійснює управління таким закладом не несуть відповідальності за його зобов'язаннями.
Що стосується особливостей казенних підприємств, то їх особливостями є наступні:
- Створюєтся за рішенням головного органу виконавчої влади - Кабінету міністрів України;
- Здійснює ту діяльність, яка дозволена тільки для державних підприємств;
- Держава виступає споживачем більш ніж п'ятдесяти відсотків робіт і послуг такого підприємства;
- Казенне підприємство здійснює виробництво більш ніж п'ятдесяти відсотків продукції, що є суспільно необхідною.
Вартість реєстрації держпідприємства
ВАЖЛИВО! Консультація безкоштовна.
Юристи компанії JUSTLEX ознайомляться з вашою проблемою і після ретельного аналізу безкоштовно запропонують найбільш оптимальні варіанти вирішення.
Вартість:
від 2000 грн.
Терміни:
від 5 днів
Підготовка до процесу реєстрації держпідприємства
Підійти до цього питання потрібно грунтовно і відповідально, а тому краще заздалегідь визначитися з наступними важливими пунктами:
- Вибором найменування такого підприємства;
- Записати юридичний адрес - його місцезнаходження (їм може бути місце, з якого ведеться діяльності підприємства, або місцезнаходження офісу, де здійснюється керівництво діяльністю, і де знаходяться керівники фірмою);
- Вибрати кандидатуру на посаду керуючого;
- А також визначитися з видами діяльності держустанови.
Документи, для реєстрації держпідприємства:
- Картка для реєстрації, що повинна бути заповнена з дотриманням всіх вимог закону.
- Документ засновника або органу, що підтверджує рішення про заснування підприємства даного виду.
- Рішення Кабінету міністрів України.
- Всі документи, якщо вони подаються в друкованому вигляді, потрібно надати в декількох примірниках.
Реєстратор перевіряє всі документи на правильність і виносить своє рішення, що може бути позитивним, з позитивним результатом реєстрації, або ж негативним - відмова в реєстрації. У першому випадку, дані про таке підприємство вносяться до реєстру і формується виписка з такого реєстру. Для отримання виписки, необхідно звернутися в органи статистики та подати наступні документи:
- Документи, що підтверджують право особи на управління установою;
- Документ, що підтверджує оплату державного мита за надані послуги;
- Виписку з Єдиного державного реєстру.
Про створення такої установи також сповіщаються податкові органи і Пенсійний фонд України, лише після отримання довідок від них, орган реєстрації може видати свідоцтво про реєстрацію.
Варто відзначити, що у держпідприємства повинна бути своя печатка, дозвіл на виготовлення використання якої, потрібно отримати в органах МВС. Лише після проходження всіх цих процедур, держпідприємство може успішно функціонувати з користю для суспільства.