Зміна керівного особи в громадській організації може відбуватися з різних причин, серед яких можлива ситуація переобрання керівних органів, в тому числі і керівника. Якщо зміна керівника відбувається через його звільнення, слід дотримуватися всіх вимог Кодексу про працю, що стосуються самої процедури звільнення і проведення розрахунків з звільнилися особою.
Дана процедура повинна відбуватися відповідно до нормативних вимог статуту такої організації, адже при його складанні, в певних розділах, вказується порядок проведення обрання нового керівника або керівних органів, а також складу таких органів.
Документи, для зміни керівника громадської організації:
- Відомості про нового керівника організації, що включають в себе наступні дані:
- Документ, що підтверджує особу особи;
- ІПН (ідентифікаційний номер) нового керівника;
- Його місце роботи;
- Посада, яку він займає;
- А також контактні дані для здійснення зв'язку.
- Довідка (витяг) з ЄДРПОУ (Реєстру підприємств та організацій).
- У оригіналі, або ж копії, що пройшла посвідчення у нотаріуса, потрібно подати рішення про зміну керівного особи, що в основному оформлюється протоколом. Приймається дане рішення на загальних зборах.
- У разі необхідності - документ, що підтверджує оплату державного мита за проведення даної процедури.
Після того, як зміни будуть успішно зареєстровані, а також після оплати всіх державних мит, розмір яких визначається законом, органами реєстрації видається виписка з ЄДРПОУ, а також довідка.
Реєстратор, після проведення всіх дій, повинен оповістити про зміни податкові органи, органи статистики та всі інші фонди.
Після прийняття і вивчення всіх документів, реєстратор має право прийняти наступні рішення:
- Про реєстрацію поданих змін;
- Зупинити розгляд документів;
- Залишити їх без розгляду;
- Або ж відмовити в проведенні даної процедури.
Найбезпечнішим негативним рішенням реєстратора, є винесення рішення про зупинення розгляду документів.
Реєстратор має право винести рішення про зупинення розгляду документів у випадках, якщо:
- Документи представилися не в повному обсязі;
- Документи оформлені з орфографічними і граматичними помилками;
- Чи не була сплачена державне мито;
- Дані в документах суперечать даним, що вказані в заяві про реєстрацію;
- Дані в документах суперечать даним, зазначеним в ЄДР (Єдиному державному реєстрі);
- Невідповідність номера паспорта або ІПН.
В ухвалі подібного виду, реєстратор повинен надіслати особам, що здійснювали подачу документів, оповіщення про зупинення розгляду. У такому документі вказується виключний перелік підстав, через які було прийнято дане рішення.
Особам дається п'ятнадцять днів, для того, щоб усунути всі непарності в документах, або додатково подати ті, що були подані в перший раз. Якщо все непарності, що були знайдені в перший раз, виправляються вчасно, то процес розгляду документів поновлюється без будь-яких негативних наслідків.
Якщо Ви плануєте, щоб керівником некомерційної організації, стало особа з іноземним громадянством, варто пам'ятати про те, що вона повинна мати право постійного проживання на території нашої держави, або мати право працевлаштування в Україні.