Перш ніж приступити до розгляду процедури зміни юридичної адреси некомерційного організації, слід з'ясувати, що має на увазі це поняття. Юридична адреса є місцем, де здійснюється її діяльність і за яким вона зареєстрована. При створенні громадського об'єднання, або будь-якої іншої некомерційної організації, вказівку такого адреси є одним з обов'язкових реквізитів, що повинна містити в собі заяву.
Так, як дані про юридичну адресу організації вказуються в її установчому документі, то його зміна повинна бути обов'язково відображена в такому документі. Керівник не може самостійно внести такі зміни до статуту, адже вони підлягають обов'язковій реєстрації спеціалізованим суб'єктом - реєстратором Управління державної реєстрації при Головних територіальних управліннях юстиції в кожній області України.
Етапи проведення процедури зміни юридичної адреси некомерційної організації
- Організувати збори вищого органу некомерційної організації (її Правління);
- На цих зборах визначитися з новою адресою організації;
- Прийняти відповідне рішення про зміну адреси, що потрібно оформити у вигляді протоколу;
- Подати всі необхідні для здійснення процедури документи в спеціалізований орган, що уповноважений проводити реєстрацію змін даного виду.
Документи, для зміни юридичної адреси некомерційної організації
- Заява, що не може залишатися порожнім відповідно до форми, визначеної законом.
- У оригіналі, або ж копії, що пройшла посвідчення у нотаріуса, потрібно подати рішення про зміну місцезнаходження організації, що в основному оформлюється протоколом.
- Як додаток до рішення, потрібно оформити реєстр осіб, що брали участь в ухваленні такого рішення.
- Окремий документ, що підтверджує правомочність прийняття такого рішення. Він повинен бути оформлений окремо від протоколу.
- Інформацію про новий юридичну адресу громадського об'єднання.
- Документ, що підтверджує оплату державного мита за проведення даної процедури.
- Свідоцтво про факт реєстрації такої організації.
- Довідка з ЕГПОУ.
Всі документи, що будуть подаватися в Управління державної реєстрації, потрібно прошити і нумерувати. Також існує окрема вимога, яке говорить про те, що в документах не повинно міститися граматичних, а також орфографічних помилок, адже це служить підставою для зупинки їх розгляду для подальшого усунення всіх непарних.
Реєстратор приступає до процедури розгляду поданих йому документів, і як результат може прийняти позитивне рішення про проведення реєстрації змін, або ж негативні рішення, якими можуть бути наступні:
- Зупинка розгляду документів;
- Залишення документів без розгляду;
- Відмова в проведенні процедури реєстрації.
Щоб уникнути подібного виду негативних рішень, слід уважно вивчити норми закону, що носить назву «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських організацій». Наприклад, причинами відмови в реєстрації можуть бути такі:
- Необхідні документи були подані особою, яка не має підстав і повноважень для цього;
- У ЄДР міститися відомості про судове рішення на заборону звершення реєстрації;
- Якщо не були усунені помилки в документах, що служили підставою для зупинки їх розгляду;
- Якщо документи організації суперечать головному закону країни - Конституції і іншим нормативно - правовим актам;
- Якщо подані відомості суперечать установчим документом організації (статутом).