Зміна складу засновників некомерційної організації може відбуватися з різних причин, це може бути вступ до засновники організації нового обличчя, або ж вихід одного з засновників їх складу. Причинами виходу із засновників можуть бути безліч життєвих обставин, кількість яких може бути не перераховуються.
Ким же є засновники некомерційних організацій? Це ті особи, що прийняли рішення про заснування організації даного виду, а також безпосередньо приймали рішення в процесі її реєстрації.
Що стосується інформації про нові засновників, яка повинна відображатися в документах - такою є наступна:
- Особисті дані, що стосуються (Прізвища, імені, по батькові засновника, його місця проживання, ідентифікаційного коду платників податків), якщо організація створювалася без статусу юридичної особи;
- Найменування організації, її місцезнаходження, а також ідентифікаційний код, якщо організація створювалася зі статусом юридичної особи.
Документи, що потрібно подати для здійснення процедури зміни в складі засновників:
- Заява, що не може залишатися порожнім відповідно до форми, визначеної законом.
- У оригіналі, або ж копії, що пройшла посвідчення у нотаріуса, потрібно подати рішення про зміну в складі засновників, що в основному оформлюється протоколом.
- Як додаток до рішення, потрібно оформити реєстр осіб, що брали участь в ухваленні такого рішення.
- Окремий документ, що підтверджує правомочність прийняття такого рішення. Він повинен бути оформлений окремо від протоколу.
- Документ, що підтверджує оплату державного мита за проведення даної процедури.
- Документ - підстава для здійснення діяльності некомерційної організації - її статут.
- Інформацію про нові або колишніх учасників організації.
- Свідоцтво, що підтверджує факт реєстрації.
Якщо всі документи були оформлено правильно, без граматичних та орфографічних помилок, а також з дотриманням всіх вимог закону, реєстратор виносить позитивне рішення про проведення даної процедури.
Однак, існують випадки, при яких можливе прийняття реєстратором негативного рішення. Такими можуть бути наступні: залишення документів без розгляду, зупинення процедури розгляду документів, або ж відмова в реєстрації.
Підставами для залишення документів без розгляду можуть бути такі:
- Якщо для проведення процедури були подані не всі документи;
- Чи не повнота відомостей в документах, усунути які, можна лише прийнявши рішення про залишення документів без розгляду;
- Той, хто подав документи, не мав для цього підстав;
- При подачі документів був порушений рядків для подання їх для реєстрації організації;
- Якщо протягом шести місяців громадська організація не подала виправлені документи в спеціалізований орган державної реєстрації.
Реєстратор має право винести рішення про зупинення розгляду документів у випадках, якщо:
- Документи представилися не в повному обсязі;
- Документи оформлені з орфографічними і граматичними помилками;
- Чи не була сплачена державне мито;
- Дані в документах суперечать даним, що вказані в заяві про реєстрацію;
- Дані в документах суперечать даним, зазначеним в ЄДР (Єдиному державному реєстрі);
- Невідповідність номера паспорта або ІПН.
Що стосується відмови в реєстрації, то законодавством також вказуються конкретні випадки, в яких ймовірно прийняття такого рішення.