Перш за все, варто розібратися, чим же відрізняється громадська організація від громадського союзу? Якщо говорити про громадську організацію, то її засновниками є виключно фізичні особи. Союз же, відрізняється тим, що його засновники - юридичні особи приватного права, а учасниками мають право бути і фізичні особи.
Створюватися громадська організація може зі статусом юридичної особи, або ж без такого. Саме від цього і буде залежати процедура і порядок їх реєстрації.
Основними цілями створення громадських об'єднань є захист прав та інтересів певного кола осіб, що мають спільні інтереси: соціальні, культурні, політичні, трудові або будь - які інші.
Серед видів громадських об'єднань можна виділити:
- Громадські організації;
- Політичні партії;
- Організації роботодавців;
- Профспілки;
- І інші.
Процедура реєстрації громадського об'єднання
Перед тим, як почати процедуру реєстрації громадського об'єднання варто провести наступні підготовчі дії:
- Закріпити протоколом рішення про створення громадської організації;
- Ретельно підійди до питання про збори всіх необхідних для реєстрації документів;
- Подати їх до органів юстиції та очікувати протягом трьох робочих днів результату розгляду документів, по закінченню терміну Вам може бути відмовлено в реєстрації, призупинено реєстрацію до усунення помилок в документах, або ж винесено рішення про реєстрацію.
Вартість реєстрації громадського об'єднання
ВАЖЛИВО! Консультація безкоштовна.
Юристи компанії JUSTLEX ознайомляться з вашою проблемою і після ретельного аналізу безкоштовно запропонують найбільш оптимальні варіанти вирішення.
Вартість:
5000 грн
Терміни:
10 дня
Необхідні документи для реєстрації громадського об'єднання
При легалізації громадської організації без статусу юридичної особи:
- Заява, що не може залишатися порожнім відповідно до форми, визначеної законом про повідомлення про заснування організації;
- Дані про керівників із зазначенням прізвища, ім'я, по батькові, дати народження, адреси фактичного місце проживання і номера для зв'язку;
При реєстрації громадської організації зі статусом:
- Заява, що не може залишатися порожнім відповідно до форми, визначеної законом, про проведення реєстраційних дій;
- Протокол установчих зборів організації, з усіма необхідними відомостями.
- До протоколу додається додаток, що називається - реєстр присутніх на зборах осіб з особистими їх підписами;
- Документ - підстава для здійснення діяльності організації - її статут, що не обходимо подати в двох примірниках;
- Дані про керівників із зазначенням прізвища, ім'я, по батькові, дати народження, адреси фактичного місце проживання і номера для зв'язку;
Після того, як всі документи подані на реєстрацію, необхідно очікувати три робочих дні, адже саме таким є рядків для розгляду поданих на реєстрацію документів.
По закінченню терміну реєстратор має право прийняти позитивне рішення про реєстрацію, прийняти рішення про відмову в реєстрації, зупинити процедуру розгляду документів і дати час для усунення помилок.
Крім цього, у реєстратора існує можливість залишити документи без розгляду, у випадках:
- Якщо на реєстрацію були подані не всі документи;
- Чи не повнота відомостей в документах, усунути які, можна лише прийнявши рішення про залишення документів без розгляду;
- Той, хто подав документи, не мав для цього підстав;
- При подачі документів був порушений рядків для подання їх для реєстрації організації;
- Якщо протягом шести місяців громадська організація не подала виправлені документи в спеціалізований орган державної реєстрації.