Як поміняти директора в ТОВ?

Записатися на консультацію

Всім привіт! Якщо у вас є свій бізнес і директор як найманий співробітник, значить продовжуйте читати, адже ця стаття буде корисною.

Ітак давайте для початку зрозуміємо хто такий директор і навіщо він вам потрібен.

У той момент, коли власник бізнесу розуміє, що самостійно нести на собі ношу власника і директора вже важко, тут і з'являється вперше необхідність поміняти директора (хоча можна і з самого початку ставити найманого директора, але якщо бізнес невеликий, можна поставити засновника директором щоб мінімізувати витрати на зарплату і податки).

Бути директором дуже відповідально, адже всі процеси будуть проходити саме через нього. Тому людини, який буде на цій посаді, необхідно дуже ретельно шукати. Це може бути людина з боку, можливо не знайомий навіть зі специфікою вашого бізнесу. А може бути і співробітник, який готовий нести на собі не тільки цю відповідальність, а й відповідати за всю компанію і процеси в ній. Найнебезпечніше, якщо вибрати "не ту людину", тоді ваш бізнес може зазнати великих збитків.

Важливий момент, коли вперше реєструємо ТОВ (ТОВ) роль директора виконує один із засновників, бо не завжди відразу є кого ставити директором, та й зайву зарплату платити потрібно.

Увага, якщо у вас ТОВ і ви є і власником і директором - ви маєте можливість не платити за себе як директора зарплату. А отже і податок теж не потрібно платити.

Причин зміни директора може бути багато, але основні: ▪️Бившій директор звільняється за власним желанію▪️ Директора звільнили власники, відповідним рішенням.

Так як поміняти директора в ТОВ????

Для вашої ж зручності я спеціально розділила цю процедуру на кілька етапів.

  • ЕТАП - ПОШУК

Знайти заміну старому Діректору.Ето може бути досвідчений управлінець, але швидше за все нічого не знає про ваш бізнес або людина, яка виросла у вашій компанії, добре знає її процеси, і знаходиться в хороших відносинах зі співробітниками. По суті знайти хорошого директора можна, але для цього необхідно чітко сформулювати вимоги до цієї посади.

  • ЕТАП - ПІДГОТОВКА ДОКУМЕНТІВ

Для початку звільнити старого директора і скласти:

  • ПРОТОКОЛ "Загальна ЗБОРІВ Учасників ТОВАРИСТВА", вказати причину зміни і рішення про призначення нового.Крім того, в обов'язковому порядку в протоколі отмечаетсяназначеніе уполномоченнго особи, яка здійснюватиме всі дії по реєстрації. Обов'язково завірити нотаріально!

Протокол собранія оформляется в письмовому вигляді, де потрібно вказати:

  1. перелік учасників компанії;
  2. список осіб, які були запрошені;
  3. питання, поставлені на голосування, і, відповідно, результати по кожному з них.

Основні помилки складання протоколу:

  1. не вказуються дати увольненіяі призначення колишнього і нового директора;
  2. Не вірно вказівку дат (дата звільнення, припадають на вихідний день або ж дати звільнення і призначення збігаються). 

Для того, щоб протокол був оформлений за правилами і щоб під час реєстрації не повернули нам його, звільнення має відбуватися тільки в робочий день, а призначення - в день, наступний за днем ​​після звільнення.

Приклад: звільнити з посади директора А.О. Панченко 08.10.2019 і призначити новим директором В.С.Шевченко з 09.10.2019

Скласти "НАКАЗ Про звільнення" і "НАКАЗ ПРО Прийняття НА РОБОТУ", провести з колишнім директором розрахунок, дати на підпис угоду про те, що претензій до старого Директору немає і що він "вільна людина" (хоча зазвичай не підписують подібну угоду).
Важливо! "Наказ про Прийняття на роботу" підписується вже новим директором, не старим, а дата підписання такого наказу повинна совпадатьс датою вступу на посаду керівника.

Приклад: якщо звільнити з посади директора А.О. Панченко 08.10.2019 і призначити новим директором В.С.Шевченко з 09.10.2019, отже НАКАЗ про Прийняття на роботу повинен бути від 09.10.2019 року

ДОВЕРЕННОСТЬ - Еслі це не первинна реєстрація, а це вже не "первинка", то не потрібно йти до нотаріуса і платити за довіреність. Можна на внутрішньому бланку за шаблоном скласти на співробітника, іншу довірену особу або юриста і той вже буде проводити зміни.
Важливо пам'ятати і не робити помилку в складанні довіреності:

Пропишіть всі інстанції і держструктури де будуть проводитися реєстраційні дії. Податкова, ЦНАП, пенсійний, статистика і тд.
Якщо прийдете в ЦНАП для проведення вимірювань, а там в довіреності не вказано "надати право подавати заяву і інші форми для реєстрації та перереєстрації підприємства" - все !! Заява можуть не прийняти, або приймуть, але на наступній день буде припинення або відмову в зміні.
Довіреність засвідчується подпісьюдействующего на момент її видачі директора, а також печаткою підприємства (якщо вона є).

Етап - зміна директора у держреєстратора

На цьому етапі у нас вже є всі необхідні документи для зміни директора. Тепер головне заповнити ФОРМУ 3 (Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичним особам, что містяться в Єдиному державному Реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та Громадського Формування)

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1500-16

Так як ми все підготували, вже можна йти до державного реєстратора. Той в свою чергу сидить в ЦНАП, або районних адміністраціях. Час прийому в деяких містах, селах і тд до 13.00 іноді навіть не всі дні приймальні, а тільки вівторок і четвер (наприклад). Але в Києві до 18.00 можна брати талончик і до 20.00 проводити реєстрацію.

Отже які документи потрібні реєстратору для зміни директора

  1. ФОРМА 3 - заповнена каліграфічним почерком, або в електронному вигляді
  2. ПРОТОКОЛ "Загальна ЗБОРІВ Учасників ТОВАРИСТВА" з усіма підписами і завірений нотаріально !!!!!
  3. НАКАЗ "ПРО Прийняття НА РОБОТУ" - з вірними датами і з підписом нового директора
  4. Копії паспортів старого і нового директора (всі сторінки, де заповнені). Часом потрібно підписатися: "копія вірна, ПІБ та підпис"
    Доручення
  5. Квитанція про оплату державного мита (0,3 Прожитковий мінімуму для ПРАЦЕЗДАТНИХ осіб 580 грн.)

Після того, як всі на руках, берете талончик і чекаєте свою чергу. Швидкість прийому громадян залежить від того чи багато реєстраторів приймає, чи не висить "база".

Після того як вас викликали, надати потрібно насамперед довіреність і свій паспорт, а потім все остальное.Регістратор по трохи приймає всі необхідні документи і фіксує у себе. Після видає ОПИС ДОКУМЕНТІВ.

У ОПИСУ вказані дані про те, що отримав реєстратор. Але не менш важливо в правому верхньому куті згенерований унікальний код, за яким через 24 години можна зайти на сайт Мін'юсту і перевірити зміни.

Етап - завершальний

Після того, як вчора звернулися до реєстратора, сьогодні в віддаленому режимі перевірте на сайті зміни. Якщо зміни є, значить зміна директора пройшла успішно. Якщо ні, значить десь допустили помилку і у вас або припинення або відмову в реєстрації.

У податкову ми не йдемо, щоб оповістити про нового директора, адже дані надходять туди автоматично. Хоча подають "ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО Прийняття НА РОБОТУ". Тепер залишилося підготувати штатка, довіру це кадровику або бухгалтеру.

Зміна директора чи не здається складною. Але з огляду на силу бюрократії в Україні, навіть дрібна помилка може стати причиною відмови або призупинення реєстрації на 15 днів, потім відмова. Тому ретельно готуйте всі документи, правильно вказуйте дати і збирайте всі за списком вище.

Багато довіряють подібну реєстрацію юристам. Адже якщо юрист спеціалізується на реєстрації і перереєстрації ООО (ТОВ), така допомога може істотно заощадити час.

Отримати безкоштовну консультацію від JUSTLEX