Купили, поносили річ і протягом 14 днів повернули назад. А як потім бути магазину?
Всі ж знають, що купуючи товар нам дають чек і протягом 14 днів ми можемо повернути його якщо раптом не підійшов розмір, фасон, колір, форма, габарити або є інші підстави, за якими покупка не може бути використана за призначенням.
Магазин повинен повернути гроші або обміняти товар якщо це:
- непродовольчий товар НАЛЕЖНОЇ якості
- за умови, що товар/річ не була у користуванні
- ЗБЕРІГСЯ ТОВАРНИЙ ВИД, споживчі властивості, пломби, ярлики, етикетки
- є розрахунковий документ (ЧЕК), виданий споживачеві при покупці (ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»)
Але як бути з недобросовісними покупцями? Невже закон тільки їх захищає? ⠀
ЗАКОН ЗАХИЩАЄ ОБИДВІ СТОРОНИ: ПОКУПЦІВ І ПРОДАВЦІВ! ⠀
МАГАЗИНИ МАЮТЬ ПРАВО НЕ ПОВЕРТАТИ АБО ОБМІНЯТИ ТОВАР
ЯКЩО:
- Повертаєте, а він в списку товарів, які не підлягають поверненню (так, є такий список). Наприклад спідня білизна, алкоголь, тютюнові вироби, парфумерія, косметика, ювелірні вироби і тп.
- Якщо товар продали хорошої якості, а повертають вам вже в непридатному стані (порвали, паплюжили, забруднили, зламали тощо), але тут є ряд нюансов. Якщо товар спочатку продали поганий і магазин відмовляється повертати гроші або обміняти, то магазин порушує права споживача.
- Техніку здаєте, а там вже тріщина з вини покупця або втопили - магазин не поверне суму і не обміняє!
Тому, хочу зауважити, бізнес страждає від споживацького екстремізму. Це поведінка споживачів, а їх основна мета отримати вигоду і прибуток, маніпулюючи законними правами споживачів.
СПОЖИВЧИЙ ЕКСТРЕМІЗМ:
- Дії споживачів, з метою і з наміром заподіяти шкоду підприємцю (отримати і товар і гроші; користуватися товаром і повернути, не заплативши навіть за користування або знос і тп.)
- Можуть поносити річ і на 13 день прийти здати
- Можуть купити для фотосесії і повернути (блогери часто так роблять)
- Можуть купити іграшки дітям, ті ламають відразу ж (хоча товар 6+, а треба було шукати іграшку 3+), але тут теж є свої нюанси
- Купують нижню білизну, носять і потім намагаються здати назад влаштовуючи скандал
- Купують ювелірні прикраси і потім просять повернути кошти (а якщо вже підробка або драгкамень підмінили?)
А якщо ви, як продавець, відмовите, вони починають загрожувати, відлякувати клієнтів, писати гнівні відгуки, якщо це блогер, то ще гірше. Пишуть заяви в поліцію, в держспоживслужбу і тп. В результаті продавці, особливо якщо це ЧЕСНІ магазини (Instagram магазини включно), змушені повернути гроші, а товар найчастіше не отримують назад. Ще й репутація знищена.
Так що, не завжди магазини у всьому винні, а є і споживачі, які порушують і шкодять бізнесу
Ваш юрист
Mari JUSTLEX