Магазини не повернуть гроші і не обміняють товар якщо...

Купили, поносили річ і протягом 14 днів повернули назад.  А як потім бути магазину?

Всі ж знають, що купуючи товар нам дають чек і протягом 14 днів ми можемо повернути його якщо раптом не підійшов розмір, фасон, колір, форма, габарити або є інші підстави, за якими покупка не може бути використана за призначенням.

Магазин повинен повернути гроші або обміняти товар якщо це:

  • непродовольчий товар НАЛЕЖНОЇ якості
  • за умови, що товар/річ не була у користуванні
  • ЗБЕРІГСЯ ТОВАРНИЙ ВИД, споживчі властивості, пломби, ярлики, етикетки
  • є розрахунковий документ (ЧЕК), виданий споживачеві при покупці (ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»)

Але як бути з недобросовісними покупцями?  Невже закон тільки їх захищає? ⠀

ЗАКОН ЗАХИЩАЄ ОБИДВІ СТОРОНИ: ПОКУПЦІВ І ПРОДАВЦІВ! ⠀

МАГАЗИНИ МАЮТЬ ПРАВО НЕ ПОВЕРТАТИ АБО ОБМІНЯТИ ТОВАР

ЯКЩО:

  1. Повертаєте, а він в списку товарів, які не підлягають поверненню (так, є такий список). Наприклад спідня білизна, алкоголь, тютюнові вироби, парфумерія, косметика, ювелірні вироби і тп.
  2. Якщо товар продали хорошої якості, а повертають вам вже в непридатному стані (порвали, паплюжили, забруднили, зламали тощо), але тут є ряд нюансов. Якщо товар спочатку продали поганий і магазин відмовляється повертати гроші або обміняти, то магазин порушує права споживача.
  3. Техніку здаєте, а там вже тріщина з вини  покупця або втопили - магазин не поверне суму і не обміняє!

Тому, хочу зауважити, бізнес страждає від споживацького екстремізму.  Це поведінка споживачів, а їх основна мета отримати вигоду і прибуток, маніпулюючи законними правами споживачів.

СПОЖИВЧИЙ ЕКСТРЕМІЗМ:

  • Дії споживачів, з метою і з наміром заподіяти шкоду підприємцю (отримати і товар і гроші; користуватися товаром і повернути, не заплативши навіть за користування або знос і тп.)
  • Можуть поносити річ і на 13 день прийти здати
  • Можуть купити для фотосесії і повернути (блогери часто так роблять)
  • Можуть купити іграшки дітям, ті ламають відразу ж (хоча товар 6+, а треба було шукати іграшку 3+), але тут теж є свої нюанси
  • Купують нижню білизну, носять і потім намагаються здати назад влаштовуючи скандал
  • Купують ювелірні прикраси і потім просять повернути кошти (а якщо вже підробка або драгкамень підмінили?)

А якщо ви, як продавець, відмовите, вони починають загрожувати, відлякувати клієнтів, писати гнівні відгуки, якщо це блогер, то ще гірше.  Пишуть заяви в поліцію, в держспоживслужбу і тп.  В результаті продавці, особливо якщо це ЧЕСНІ магазини (Instagram магазини включно), змушені повернути гроші, а товар найчастіше не отримують назад.  Ще й репутація знищена.

Так що, не завжди магазини у всьому винні, а є і споживачі, які порушують і шкодять бізнесу

 Ваш юрист
Mari JUSTLEX

Отримати безкоштовну консультацію від JUSTLEX