Оскарження рішень реєстратора

Записатися на консультацію

Аналізуючи норми спеціалізованого законодавства в даній сфері, можна прийти до висновку про те, що для оскарження рішень державного реєстратора при реалізації ним своїх повноважень існує кілька способів:

  1. Судовий порядок, при якому громадяни можуть звернутися для захисту своїх прав до єдиного органу, уповноваженого здійснювати функцію правосуддя - суд.
  2. Адміністративний порядок, що передбачає подачу скарги через органи Міністерства юстиції.

Оскарження рішень реєстратора в судовому порядку

Механізм оскарження:

  1. Складання позовної заяви.
  2. Подача позову до суду, де він проходить процедуру реєстрації і передається на розгляд визначеному судді.
  3. Судовий розгляд.
  4. Отримання рішення, після повного з'ясування обставин судом.

Зовсім недавно, даний спосіб оскарження був єдиним і не мав альтернатив. Однак, як показує практика, інструмент судового розгляду не був достатньо ефективним для захисту інтересів і законних прав заявника.

Основна проблема при вирішенні спорів даного виду, була наступною: можливість проведення реєстрації або ж прийняття рішення про відмову в її проведенні передбачається лише для державних реєстраторів. Виходячи з цього, в більшості випадків, суди не приймали сторону заявника і відмовляли в задоволенні його вимог, однак захищали його інтереси шляхом винесення рішення, що передбачає повторний розгляд державним реєстратором заяви позивача. Це не заважало реєстратору знову відмовити заявнику в проведенні реєстраційних дій, що призводило до нового судового розгляду.

Надалі це питання було вирішене ВСУ (Вищим адміністративним судом), проте, дана процедура оскарження не давала того необхідного захисту інтересів власників.

Оскарження рішень реєстратора в адміністративному порядку

Дана процедура реалізується шляхом складання та подання скарги. Органи, що уповноважені на її розгляд, залежать від предмета оскарження.

Так Міністерство має право приймати скарги, предметом яких є:

  • Рішення (прийняте уповноваженою особою - реєстратором) про державну реєстрацію прав;
  • Бездіяльність, або ж навпаки - дії територіальних органів.

Предметом розгляду територіальних органів є:

  • Інші рішення реєстратора, а так само його бездіяльності або дії;
  • Бездіяльності або дії суб'єктів, уповноважених на проведення державної реєстрації прав.

Варто відзначити, що в разі, якщо скарга помилково була подана до органу, що не має повноваження для її розгляду, вона повинна бути передана відповідному суб'єкту протягом п'яти днів.

Механізм оскарження рішень реєстратора в адміністративному порядку:

  1. Складання скарги і її подача в уповноважений орган.
  2. Розгляд скарги.
  3. Прийняття відповідного рішення.

Термін зверненя зі скаргою

  1. Не може перевищувати п'ятнадцяти днів, а в разі, якщо звернення не потребує факультативного вивчення, воно повинно бути розглянуто відразу.
  2. Якщо звернення потребує факультативного вивчення, термін його розгляду становить тридцять днів. У разі необхідності, він може продовжуватися ще на п'ятнадцять днів.

Після того, як звернення буде розглянуто, уповноважений суб'єкт виносить рішення, що оформляється наказом і може мати позитивний характер для скаржника (передбачає задоволення його вимог), або негативний (передбачає відмову в задоволенні його вимог).

Наші фахівці допоможуть зі складанням, як позовної заяви, так і скарги, нададуть консультації з усіх питань, а також нададуть інші послуги, з метою економії Вашого часу.

Як ми працюемо
Консультація

Консультація

Вибір пакета

Вибір пакета

Оплата

Оплата

Інформування

Інформування

Обслуговування

Обслуговування

Підготовка

Підготовка

Отримати безкоштовну консультацію від JUSTLEX