Оформлення спадщини на квартиру

Записатися на консультацію

Предметом спадщини може бути найрізноманітніше майно. Однак, найчастіше, спадкоємці стикаються з питанням прийняття у спадщину квартиру. Варто відзначити, що перед тим як приступити до отримання майна, визначеного як спадок, буде доцільно ознайомитися з нормативно - правовою базою, що регулює дане питання, зокрема з загальними положеннями прийняття спадщини, що позначені в Цивільному кодексі.

З чого почати оформлення спадщини на квартиру?

Перш за все, особі, необхідно прийняти спадщину. Зробити це потрібно протягом шести місяців з дня, коли був встановлений факт смерті спадкодавця, шляхом подачі спеціальної заяви нотаріусу (державного або приватного, на сьогоднішній день це не має значення). Прийняти спадщину можна без такої заяви в особливих випадках:

  • При спільному проживанні зі спадкодавцем;
  • У разі, коли у спадкодавця є дитина, якій не виповнилося вісімнадцяти років, він вважається таким, що автоматично прийняв спадщину;
  • Так само, якщо особа, визначена спадкоємцем, є недієздатним (тобто таким, що не в змозі самостійно здобувати права і виконувати обов'язки), або ж обмежена дієздатним.

Документи, що необхідно подати для оформлення спадщини на квартиру

  1. Документ, що підтверджує особу (паспорт).
  2. Ідентифікаційний номер платника податків.
  3. Документ, що підтверджує факт смерті особи.
  4. Заповіт (в разі, якщо такий документ був складений).
  5. Документи, що можуть бути доказом ступеня споріднення з спадкодавцем. Такими можуть бути наступні:
    1. документ, що може служити підтвердженням факту реєстрації шлюбу - для осіб, що були дружинами чи чоловіками спадкодавця;
    2. документ, що підтверджує факт народження;
    3. документ, що служить підтвердженням реєстрації шлюбу для спадкоємців, що проводили зміна прізвища;
    4. судове рішення про визнання осіб родичами або встановлення факту спільного проживання.

Далі слід оповістити нотаріуса про адресу квартири, що є предметом спадщини, і подати йому документи, що є підтвердженням права власності на неї (правовстановлюючі документи). Після цього, Вам необхідно відправити запити, що складаються нотаріусом, в такі служби як:

  • Житлово - експлуатаційної контори (ЖЕК), або Товариство співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ), на отримання інформації про реєстрацію за місцем проживання спадкодавця;
  • БТІ (бюро технічної інвентаризації), на отримання інформації про власника майна, а також про те, чи має місце арешт квартири, або інші обмеження або обтяження;
  • До органів реєстрації, на отримання довідки з Реєстру прав про об'єкти нерухомості.

Після отримання всіх необхідних документів та довідок, а крім цього, документів, що підтверджують право власності на квартиру (їх оригіналів), потрібно віднести їх до нотаріуса. Після цього, Вам буде видано свідоцтво про підтвердження права успадкувати цю квартиру. Відзначимо, що якщо спадкоємцем є особа, що ні ставитися до членів сім'ї першого ступеня споріднення, або ж спадкодавець / спадкоємець є іноземцями, то в цьому випадку буде потрібно оплатити податок на спадок.

Якщо Ви зіткнулися з ситуацією, коли необхідно оформити спадщину на квартиру, однак, Ви не володієте достатньою кількістю інформації про те, як це зробити, в такому випадку, завжди можна звернутися за допомогою кваліфікованих фахівців, що з радістю допоможуть вирішити це питання.

Додати коментар
Як ми працюемо
Консультація

Консультація

Вибір пакета

Вибір пакета

Оплата

Оплата

Інформування

Інформування

Обслуговування

Обслуговування

Підготовка

Підготовка

Отримати безкоштовну консультацію від JUSTLEX